Inschrijven Beachkorfbal   Beachkorfbal Partners   Beachkorfbal Info

Duik mee in het avontuur

Heb je zin om samen met je vrienden een toffe dag te beleven en ondertussen een nieuwe sport te ontdekken? Of wil je samen met je team een nieuwe uitdaging of wil je opnieuw meedoen aan deze leuke sport variant? Beachkorfbal is de ideale manier om een korfballoze zomer te overbruggen, of om je conditie te onderhouden, aan te scherpen. Beachkorfbal is inspanning koppelen aan fun met de vrienden, al dan niet van je eigen vereniging. Beachkorfbal is zowel topsport als breedtesport. Beachkorfbal is de uitlaatklep na stresserende examens. Beachkorfbal is terug dat korfbalgevoel krijgen of om net op een recreatieve & competitieve manier met korfbal bezig te blijven tijdens de zomerstop.

Het eerste WK Beachkorfbal in Nador (Marokko)

Onze Belgian Scorpions spelen aan de top van het beachkorfbal. Een top die veel breder is dan in het reguliere internationale zaalkorfbal. In 2018 werden onze senioren Europees Kampioen in eigen huis (tijdens de World Cup aan de O’Neill Beachclub in Blankenberge) . Onze under 19 selectie deed zelfs nog beter. Net als de senioren wonnen ook zij in 2018, maar zij konden hun titel nog verlengen in 2019 in Frankrijk. Omdat de World in 2020 geannuleerd werd vanwege de corona pandemie, zijn zij nog steeds de regerende Europees Kampioen. Jammer genoeg annuleerde IKF het U19-kampioenschap voor aankomende zomer maar dat laten de Scorpions niet aan hun hart komen!

In 2022 werd voor het eerst de “IKF World Beach Korfbal Championship” gespeeld. Dit Wereldkampioenschap Beachkorfbal ging door op de mooie stranden in Nador (Marokko). Bondschoach Erik van den Bulck stelde een sterke selectie samen die een mooie bronzen medaille behaalde. Aankomende zomer (25 & 26 augustus) vindt in Wroclaw (Polen) het IKF Beach Korfball World Cup plaats.

Onderstaande spelers verdedigen onze landskleuren in Wroclaw:

Uiteraard willen ook bovenstaande Belgian Scorpions opnieuw meedingen voor het goud.
Aan deze deelname hangt er natuurlijk ook een stevig prijskaartje voor de vliegreis en het verblijf. Om dit mogelijk te maken zijn we op zoek naar partners/sponsors die ons mee willen ondersteunen in onze droom om de eerste plaats te behalen binnen het beachkorfbal.

Kan u ons ondersteunen, of ken je iemand die hiervoor interesse kan hebben? Laat het ons dan zeker even weten!