03/08/2023
Stefaan Segers

Zij namen het in Hoevenen op tegen 11 andere ploegen, Catba vervolledigde de top-4

Zowel voor Frankrijk als de Scorpions was dit de laatste wedstrijdhorde in de voorbereiding richting de World Cup Beach, die plaats zal vinden op het einde van deze maand in Wroclaw.

Alle teams werkten 6 wedstrijden af waardoor de editie in Hoevenen de meest bezochte beachmanche is momenteel in onze Tour. Er kan overigens nog steeds ingeschreven worden voor de manches op 12/8 op Limes en op 20/8 in Temse. Daar hopen we nog enkele inschrijvingen te verwelkomen. Inschrijven kunnen jullie hier!

De finale werd uitgevochten tussen de beide Scorpion-teams. De senioren haalden het uiteindelijk met 7-3, ook al moesten ze bij de rust nog achtervolgen. Het podium werd vervolledigd door Catba, die nipt Frankrijk konden verslaan (7-6).

Een mooi eerste moment zo voor vele kernploegen (ook Minerva, ASKC, Hoevenen, Temse U19 & Kwik U19 waren aanwezig met 1 of 2 ploegen) en op die manier een stevig toernooi voor de nationale selecties. De Scorpions senioren toonden zich overigens al best productief met gemiddeld 11 doelpunten per wedstrijd.